Date: 2 months ago   Category: IT & Media

Pushkov urged BBC to remove materials with the statements of terrorists — Rambler News Service


Photo: Vladimir Fedorenko / the British media company BBC has to remove with RIA Novosti quotes of the leader of the IS terrorist organization (is banned in the Russian Federation) which existence declared Roskomnadzor earlier. Such opinion was expressed by the member of the Federation Council, the chairman of the senatorial commission on information policy Alexey Pushkov. "The reply of BBC to claims of Roskomnadzor to content of the website of the Russian service is purely formal. It is not the answer in essence. If BBC works under laws of Russia, it has to remove quotes of the leader of IS (the terrorist organization, is banned in the Russian Federation) al-Baghdadi from the website and not to allow emergence of such materials from now on" — Pushkov in the Twitter microblog wrote. Earlier Roskomnadzor revealed the BBC materials broadcasting ideological installations of the international terrorist organizations, in particular with quotes of the former head of the terrorist organization IS banned in the Russian Federation Abu Bakr of al-Baghdadi in texts. Commenting on claims of Roskomnadzor, the representative of BBC reported to RNS that the media company will provide to the regulator all necessary documents and materials. "As the international speaker, BBC works according to the legislation of each country of broadcasting, including Russia. We are always ready to provide additional information on how we cover these or those events, in case of the address of representatives to us of the appropriate supervisory authorities" — the representative of BBC said, without having begun to comment on details of claims of the Russian regulator. In Russia Roskomnadzor reported about check of the British media company BBC at the end of December. The decision on check followed after the British Ofcom regulator reported violations of the British legislation of the RT media company working in Great Britain. The authorities of Great Britain then stated that the RT TV channel broke the principles of impartiality when publicizing of "business by Skripalya". About concrete sanctions against RT then it was not reported: the British Ofcom promised to report later.

URL:

Photo: The Audit Chamber following the results of check reported Anton Belitsky/Russian Look about poor quality of realization of federal targeted investment program in the direction of preservation of cultural and historical heritage. Shortcomings and violations practically at all stages of implementation of investment projects are revealed, the p...


Photo: Vitaly Timkiv / RIA Novosti the Businessman from Krasnodar Sergey Galitsky headed the rating of billionaires of Russia with the greatest income according to Forbes. The businessman did not get to last year's rating. Its income is estimated at $2.44 billion. The edition notes that in February, 2018 Galitsky sold about 29% of shares of retaile...


Photo: State Duma Russia/via Globallookpress.com Ukraine imposed sanctions for a period of three years against the speaker of the State Duma Vyacheslav Volodin, follows from the decree of the Ukrainian president Petro Poroshenko. The document is published by the press service of the Ukrainian leader. In particular, entrance to Ukraine is forbidden...


The Russian figure skaters Evgenia Tarasova and Vladimir Morozov took the second place in the World Cup in Japan in a competition of sports pairs, having conceded to rivals from China. After the short program Tarasova and Morozov were in the lead with a world record in 81.21 points, however after the free skating, having gained 228.47 points, Russi...


The private company S7 Space owning the floating spaceport "Morskoy Port" (enters into S7 group) decided to terminate the contract with the Ukrainian enterprise "Yuzhmash" for delivery of 12 carrier rockets Zenit. Told a source in the Russian space-rocket industry about this RIA Novosti. "The management of S7 Space informed the Ukrainian production...


The dollar exchange rate at the Moscow Exchange fell during trading lower than 64 rubles for the first time since August, 2018 against the background of the decision of U.S. Fed to keep a base interest rate at the level of 2.25-2.5%, exchange data demonstrate. As of 21:36 Moscow time dollar exchange rate made 63.65 rubles for $1. The auction opened...