Date: 4 months ago   Category: IT & Media

Roskomnadzor has commented on refusal of the Buryat newspaper to provide the Ministry of Internal Affairs of the IP address of readers — Rambler News Service


Photo: RIA News/Ramil Sitdikov Roskomnadzor has commented on refusal of editorial office of the Buryat newspaper "Nomer Odin" to provide at the request of the Ministry of Internal Affairs of the IP address of the readers who have left comments under article about government purchases. "If this inquiry has been made in pursuance of the powers established by the legislation, for example, within implementation of operational search activity, then the consent of citizens to data transmission isn't necessary. In other cases in view of lack of consent of the citizen the refusal of edition is lawful" — RNS in Roskomnadzor have reported. Earlier the editorial office of the Buryat edition "Nomer Odin" has reported that the Ministry of Internal Affairs of Buryatia has requested from the local newspaper "Nomer Odin" IP-adresa of readers who left the indignant comments on her website under article about government purchases. In the text of the letter from the Center it is said to counteraction to extremism that comments of the indignant users "decline to hindrance of activity of public authorities of the power", it is specified in the message of edition. In department "To" haven't specified on what basis demand to provide IP addresses, having only referred to the laws "About Investigation and Search Operations" and "About Police". As a result the newspaper editorial office has prepared the answer in which I have refused to provide this information, referring to the laws "About Personal Data" and "About Mass Media". Journalists have explained the decision with the fact that IP addresses are personal data of users of the website and aren't subject to disclosure.

URL:

The board of directors of Echo of Moscow renominated Alexey Venediktov as the editor-in-chief of radio station for 5 years, he reported in the Telegram channel. "Board of directors of CJSC Echo of Moscow (founder of radio station. — RNS) appointed me the editor-in-chief to 5 years. Unanimously" — Venediktov wrote. Earlier most of employees of edito...


In the report of Rosstat "Information on economic and social situation of Russia" for January — February, 2019 is not present data on the real income of the population. The document is published on the website of the department. Rosstat reported earlier that Scientific and methodological council of department recommended to pass to the specified te...


The DEA Deutsche Erdoel AG company controlled by the businessman Mikhail Friedman closed the transaction on purchase of the Mexican oil and gas company Sierra Oil & Gas, it is said in the statement of DEA. "Acquisition of 100% of Sierra Oil & Gas was complete on March 19. Thanks to this transaction of DEA expands the presence in Mexico" — it is sai...


Ukraine removed sanctions from 7 Russian companies and one Dnestr enterprise, follows from the decree of the Ukrainian president Petro Poroshenko. As declared in the National Security and Defense Council (NSDC) of Ukraine, many of them allegedly stopped economic activity. "At the same time, in connection with achievement of the goal of imposition o...


Photo: The News/stringer the President of Ukraine Petro Poroshenko approved by RIA the decision of the National Security and Defense Council (NSDC) which, in particular, sanctions against four banks with the Russian capital last, the press service of the NSDC reports. "Also on the basis of offers of the National Bank of Ukraine sanctions against 4...


Photo: globallookpress.com/Petro Poroshenko the President of Ukraine Petro Poroshenko the decree imposed sanctions against 848 natural persons from Russia self-proclaimed the DPR and LPR and also some other countries. The document is published by the press service of the Ukrainian leader. "To apply personal special economic and other restrictive me...