Date: 7 months ago   Category: IT & Media

The British European Parliament deputy called a mistake pressure upon RT in Great Britain — Rambler News Service


Any attempts to limit broadcasting of RT TV channel in Great Britain are a mistake, the deputy of the European Parliament from Great Britain Nathan Jill on the sidelines of the Moldo-Rossiysky economic forum has told RNS. "I think that in the free market, in the free country people have to have an opportunity openly to express the views. Any form of sanctions, any attempt to prevent is a mistake" — I have told Jill, having noted that RT has to have an opportunity to broadcast, France24 and CNN is equal as at Al Jazeera. "Those people, it isn't pleasant to whom that they speak, can just not watch the channel" — I have marked out Jill. In May, 2018 the British Ofcom media regulator has opened three new investigations in the relation RT TV channel. They are carried out concerning the Crosstalk broadcast which has aired on April 20, 2018 and also two news of April 26 and on May 4 the current year. In April Ofcom has reported about the beginning of seven investigations "on compliance of due impartiality of news and documentary programs" RT TV channel. The regulator then has connected it with covering of an incident with poisoning with Skripalya in the English Salisbury. Before several British parliamentarians have urged the government of the country to enter restrictive measures concerning RT in Great Britain. In particular, the labourist Stephen Dottie has urged "to revise" the broadcasting license of TV channel and also to stop his broadcasting in the parliament building. In turn, RT has answered this appeal, having stated that possible restrictions for work of TV channel in Britain will cross out all ideas of freedom of speech in this country.

URL:

The candidate for president of Ukraine Vladimir Zelensky was not in Moscow since the beginning of fighting in the southeast of Ukraine. He said it during the debate with the current president of the country Pyotr Poroshnko. "I was not in Moscow since the beginning of war" — Zelensky told, having added that he never in life communicated with the Rus...


The Russian Direct Investment Fund, RDIF, is not the only applicant on attraction of investments into the VisionLabs company, RNS in the press service of the company reported, commenting on the statement of the head of RDIF Kirill Dmitriyev for the decision of fund to invest in the company. "Negotiations with RDIF and a pool of other investors, inc...


The court of Moscow sent Basmanny district under house arrest of the shareholder of Yugra bank Alexey Hotin, the correspondent of RNS tells. "The court decided to choose to Alexey Hotin a measure of restraint in the form of house arrest... To establish the term of house arrest for 1 month 30 day till June 18, 2019. To forbid the defendant to leave...


The Siberian Generation Company (SGC) is ready to invest within the next five years in modernization of heating systems 48 billion rubles in case of transition of the market of heat in all cities of presence of holding on tariff setting model by a method of "the alternative boiler house", the head of SGK Stepan Solzhenitsyn told journalists. "If we...


Shareholders of Zapsibkombank located in Tyumen approved the new structure of the board of directors into which the chairman of the board Dmitry Goritsky appointed on April 3 did not enter, reported the NashGorod portal. Denis Bortnikov, Anatoly Pechatnikov, Denis Brattsev, Ruslan Eremenko, Alexander сурин, Tagir Yusupov and Pyotr Fillipov were a n...


The investigation asks court to choose to the detained majority shareholder of Yugra bank Alexey Hotin a measure of restraint in the form of house arrest till June 18, 2019, the press service of Basmanny Court of Moscow reported. "The petition of investigating authorities for election of a measure of restraint in the form of house arrest concerning...