Date: 6 days ago   Category: IT & Media

The leader who swore Putin reported about transfer of a teleconference of Ukraine and Georgia — Rambler News Service


Photo: globallookpress.com the Teleconference between Ukrainian "the 24th channel" and Georgian Rustavi-2 is transferred. The Ukrainian journalist and the leader Artem Ovdiyenko who obscenely swore about the President of Russia Vladimir Putin reported about it, announcing carrying out a teleconference. "Friends! With a big regret it is forced to report that the teleconference announced by me this Friday Ukraine — Georgia will not take place. It in any time it is not cancelled, and is only delayed" — he wrote on the page on Facebook. According to him, it occurred not on political, and for technical reasons. He hoped that transfer will not affect the interest of the audience in a subject. Earlier Artem Ovdiyenko, announcing a teleconference between Ukraine and Georgia in the roller on Facebook, obscenely expressed to Vladimir Putin. He accused him of intervention in affairs of other states. A similar incident occurred on July 7 in Georgia when the leader of Rustavi-2 TV channel began the author's program "P.S." with abusive abuse to Vladimir Putin and his late parents. The act of the journalist led to the fact that on the night of July 8 near office "Rustavi 2" the crowd of protesters with requirements to dismiss him gathered and to dismiss the CEO of channel. As a result of the journalist discharged of work, however owners "Rustavi-2" refused to dismiss the CEO. On July 9 the State Duma unanimously approved the draft resolution in which deputies urged to impose sanctions against Georgia against the background of the continuing anti-Russian provocations in this country. The president Vladimir Putin opposed imposition of sanctions concerning Georgia — out of respect for the Georgian people. Besides, earlier Ukrainian TV channel NewsOne had to cancel the teleconference with Russia planned for July 12 because of threats of nationalists to employees and their families. The action nevertheless began in the specified day on Russia-1 at 18:00 Moscow time without participation of Ukrainian TV channel.

URL:

Two passengers, victims of smoke of inside aboard of Boeing 737 of Nordwind airline, were hospitalized, RIA Novosti with reference to the director of public relations of Sheremetyevo Airport Anna Zakharenkova reports. Zakharenkova noted that services of the airport rendered all necessary help to passengers of the plane which interrupted take-off be...


Consideration of a question of purchase by India at Russia of the first fighter of the fifth generation of SU-57 is still premature, the chief marshal of aircraft of the Air Force of India Birender Singh Dkhanova said in an interview to the Krasnaya Zvezda newspaper. "The question is not considered yet. When it is already put to you on arms – only...


Doctors hospitalized the honored actress of the USSR Inna Churikova in one of the Moscow hospitals because of falling during the performance in Russian Song theater, the theater director Lenkom Theatre Mark Varshaver in whom the actress works reported to RIA Novosti. "Inna Mikhaelovna fell at a performance in Russian Song theater and now doctors ar...


Photo: globallookpress.com the Press secretary of the Ukrainian president Julia Mendel suggested to release at the same time Kirill Vyshinsky and Oleg Sentsov condemned in Russia who is under examination in Ukraine. "At office of the president with great interest learned about the offer of the Russian Federation on Kirill Vyshinsky's release as the...


Photo: globallookpress.com the Wireless Lab Company, the developer of the "sostarivayushchy" FaceApp application, denied information on transfer of the user data to the third parties. "We do not sell and we do not transfer any user data to the third parties. Though the main group on research and development is in Russia, the user data are not trans...


Photo: globallookpress.com the Ministry of Finance of the USA entered in sanctions lists against Iran five people and seven companies. The corresponding statement was published on the website of the department. According to in the ministry, these persons were engaged in purchase of materials of dual purpose for the sectors of the nuclear program of...