Date: 7 months ago   Category: Internet

"Yandex" has asked court to involve Mail.Ru and Rutube in consideration of claims Gazprom media — Rambler News Service


Photo: Konstantin Kokoshkin/Global Look Press At a preliminary meeting of Moscow City Court in claims of two TV channels "Gazprom media" "Yandex" has asked to involve in consideration of claims of Mail.Ru Group, Rutube and other interested websites as the third parties, RNS in the press service of the Internet company have reported. "During the meeting we have submitted several petitions directed to formation of full and reliable evidentiary base and also definition of a cycle of persons which participation in the considered case is necessary for pronouncement of the right judgment decision by court. The petitions declared us included petitions for involvement of the third parties, such as Mail.ru Group, Rutube and other websites whose interests are infringed by judicial acts on the considered case" — RNS in the press service of the Internet company have reported. Also "Yandex" has submitted the petition for conducting technical expertize. "The expert opinion will help court to understand the difficult technical details explaining the principle of work of search in video and impossibility of execution of requirements imposed on us" — the representative of the company has added. According to him, the court hasn't considered the petition yet and has given an opportunity to express to the claimant on the stated petitions. The press service of Mail.Ru Group has refused comments. "Yandex Company has the right to have all rights granted by the law to the party on business. We don't see the reasons for which the judicial act on our business could affect the rights of other persons, except already participating in him. Nevertheless we consider that it is still premature to draw conclusions and it is necessary to wait for a position of court on the matter" — RNS in the press service have reported Gazprom media. Commenting on a question of participation in process of the Rutube project which is a part Gazprom media the representative of media holding has specified that in Gazprom media don't see need of participation of a video hosting for this process. "We don't see participation of Rutube in this process as on video service our content is legally placed and if piracy copies appear, then the resource instantly deletes them". The next court session will take place on September 27. On Monday, September 17, there has taken place the preliminary meeting in two of four claims of Gazprom media TV channels submitted against "Yandex". In August the TNT TV channels entering into Gazprom media, TV-3, 2h2 and Super have directed the application to Moscow City Court with the requirement to take preliminary interim measures to "Yandex" because search delivery of "Yandex" offered users of the reference to the piracy websites where as have declared in the press service of media holding, "series "House Arrest", "Off side", the show "Mystical Stories" and animation series "Carefully, People of Earth" have been illegally placed". The press service of the Internet company repeatedly said that these requirements are illegal and unreasonable, contradict established practices.

URL:

The Chudovo district court made on April 22 the decision to fine the inhabitant of Small Vishera (Novgorod region) 30 thousand rubles because of insult of the President of Russia Vladimir Putin, transfers to Vnovgoroda.py. As notes the portal, earlier police officers recorded that the 34-year-old man placed on the page in social network offensive r...


The MFA of Russia commented on the decision of the USA to distribute sanctions to all importers of the Iranian oil, having refused the list of the countries for which exceptions were made. "Statements for strengthening of sanctions pressing sound to the accompaniment of messages about the aircraft carrier groups of the Pentagon which are near the P...


Photo: RIA Novosti Sberbank and shareholders of Rambler Group signed legally binding documents on entry of the State Bank into the capital (cash-in) of media holding for the purpose of development on its base of the leader of the Russian market of media and entertainments, it is told in the joint press release of the companies. It is expected that...


Photo: globallookpress.com/Zamir Usmanov Entering of corrections by Reuters agency into the publication in which it was told about allegedly support of the authorities of Venezuela by Rosneft due to supply of oil in circumvention of sanctions of the USA confirms correctness of the company, the official representative of Rosneft Mikhail Leontyev sai...


Photo: RIA News/Pavel Lvov the Nuclear submarine "Belgorod" floated on April 23 is the modernized "Kursk" submarine and is intended, mainly, for destruction of aircraft carrier groups, the director of the center of military-political researches of MGIMO Alexey Podberezkin told RNS. At the same time presence at it of the pilotless nuclear device "Po...


The international news agency Reuters made changes in article in which it is said that Rosneft allegedly supported the government of Venezuela due to supply of oil in circumvention of sanctions of the USA. In material of April 18 it was said that Rosneft "instantly transfers money to PDVSA at a discount to the selling price that gives the chance to...